Služby, které skutečně pomáhají

Podpora samostatného bydlení

Mít vlastní domácnost a chodit do zaměstnání by nemělo být výsadou jen zdravých lidí. Ale jak na to, aby hendikepovaný nemusel neustále využívat pomoc své rodiny? Odpovědí je služba Podpora samostatného bydlení.

Tato sociální služba pomáhá klientům žít co nejvíce samostatně ve vlastním domácím prostředí. Cílem je podpořit klienta v jeho každodenním životě tak, aby mohl plně fungovat v běžné společnosti. Pomoc a podpora probíhá přímo v domácnosti klienta.  

Pracovníci služby vedou klienty k co největší soběstačnosti a vždy při tom dbají na jeho zvyklosti a vlastní přání.  

Obecné informace ke službě Podpora samostatného bydlení

Hlavním cílem poskytované služby je, aby byl uživatel co nejsamostatnější v běžném životě. Pracovníci přímé péče poskytují podporu v úkonech, které uživatel nezvládá nebo zvládá jen s pomocí druhé osoby. K uživatelům přistupujeme s ohledem na jedinečnost a individualitu uživatele. Důraz je kladen na individuální plánování služby, a to i z pohledu biografické péče při znalosti životního příběhu uživatele, díky kterému jsou poskytované služby výrazně individualizovány.
Služba zahrnuje podporu rozvoje dovedností v oblastech souvisejících se samostatným bydlením, obhajobou práv a začleňováním do společenského života. S respektem k individualitě uživatele a jeho soukromí podporujeme realizaci jeho vlastních představ
o stanovených cílech. Uživatel je postupně veden a směřován k přebírání své vlastní odpovědnosti, ohleduplnosti a samostatnosti. Uživatel v ideálním případě navazuje a udržuje sociální vztahy s rodinou, přáteli a dalšími osobami ve svém okolí.
Míra podpory je přizpůsobována potřebám uživatele tak, aby nedocházelo k přemíře podpory nebo naopak jejímu nedostatku. Uživatel je podporován ke své vlastní aktivitě
a iniciativě.

Podpora uživatele obsahuje zejména pomoc při chodu domácnosti (podpora v hospodaření s penězi včetně pomoci s nákupy a běžnými pochůzkami, pomoc s úklidem a údržbou domácnosti, zabezpečení záležitostí spojených s bydlením, s obsluhou spotřebičů apod.), zprostředkovaní́ kontaktu se společenským prostředím (doprovod k lékaři, na volnočasové aktivity, podpora při využívání běžných veřejných služeb apod.), pomoc při uplatňování práv (pomoc při vyřizování osobních záležitostí, osobních dokladů apod.

Kontaktní informace
Skip to content